6. fejezet: Reklámpropaganda a nagyközönség felé
A pszichiátriai szerek reklámozása a tévében rendkívül sikeres volt.
Az eladás csak az első három évben 250 %-kal emelkedett azután, hogy engedélyezték a TV-ben történő reklámozást. Most, amikor a bevételek rekordszintet érnek el, a gyógyszeripar évi 2,9 milliárd dollárt költ csak tévéreklámokra. Az olyan trükkök, mint a páciens-érdekvédelmi csoportok és a tolakodó „felmérések” szélesítik az ügyfélkört.
A gyógyszergyárak ma több mint 5,3 milliárd dollárt költenek évente a vényköteles szerek marketingjére – közel 9-szer annyit, mint 10 évvel ezelőtt.
Az eredmény? A tudatmódosító szerek nemzetközi eladása évi 80 milliárd dollárra emelkedett.
Eközben a pszichiáterek semmibe veszik a számtalan emberi tragédiát, amelyet ők okoznak.
TÉNY: Egyedül a TeenScreen program jelenleg több százezer iskolást szűr mentális zavarok szempontjából több mint 500 amerikai iskolában, 43 államban.