7. fejezet: A gyógyszermarketing könnyű prédái:
AZ ORVOSOK
Hogyan sikerült a pszichiátereknek és a gyógyszergyáraknak orvosok millióit meggyőzniük arról, hogy emberek százmillióinak írják fel az erős tudatmódosító szereket?
Az orvosok betanítása orvosi konferenciákon kezdődik el – ezeket gyakran a gyógyszercégek fizetik.
Tekintélyes orvosi szaklapok a gyógyszergyárak fantomszerzői által írt tanulmányokat is közölnek, amelyeket olyan, jól ismert pszichiátereknek tulajdonítanak, akiknek a cégek fizetnek azért, hogy ráírhassák ezekre a nevüket.
A gyógyszeripar jelenleg 22 milliárd dollárt költ évente az orvosoknak szánt marketingre, hogy egyre több gyógyszert írjanak fel. Ez a marketing-költségvetésük 90%-a.
Ennek eredményeképpen az egészségügyben dolgozók világszerte adnak pácienseiknek tudatmódosító szereket, hiszen afelől, hogy ezek biztonságosak és szükségesek, biztosították őket a terület „szakértői” – a pszichiáterek.
Azonban a pszichiáterek és a gyógyszercégek hamar rájöttek, hogy nem elég csupán az orvosoknak reklámozniuk.
Hogyan tudnák beküldeni a célközönségüket, a végfogyasztókat az orvosi rendelőkbe, és elérni, hogy ők maguk kérjék ezeket a szereket?