9. fejezet: Marketing a tömegeknek

DERÜLT ÉGBŐL VILLÁMCSAPÁS

Ha az ember tudja, mit keressen, akkor gyakorlatilag mindenhol gyógyszerek eladását célzó rejtett marketingkampányokat talál.

Számos ilyen kampány a gyógyszeripar által a háttérből finanszírozott csoportoktól ered, amelyekben pszichiáterek dolgoznak, de jóindulatú betegsegítő csoportoknak állítják be magukat.

Az összes ilyen program közül az egyik legsikeresebb a szívélyesnek hangzó mentális egészségügyi szűrési kampány, amely tágan értelmezhető pszichiátriai kérdőíveket használ olyan mindennapos dolgok betegségként való diagnosztizálására, mint a szomorúság, az idegesség és az alkalmankénti magányosság.

Az „öngyilkosság-megelőzés” álcáját használva az olyan programok, mint a TeenScreen, tizenéveseket vesznek célba. De a statisztikák azt mutatják, hogy nincs öngyilkossági járvány a tizenévesek körében. Sőt, a tizenévesek által elkövetett öngyilkosságok aránya valójában 25%-kal csökkent az utóbbi évtizedben.

Ráadásul a résztvevők a program után hajlamosabbak az öngyilkosságot megoldásnak tekinteni egy problémára, mint a program előtt.

Eddig a szűrőkampányok csak azokra korlátozódtak, akik hajlandóak voltak részt venni.

De mi lesz akkor, ha a szűrés többé már nem önkéntes alapon történik?

LETÖLTÉSEK