9. fejezet: Marketing a tömegeknek
DERÜLT ÉGBŐL VILLÁMCSAPÁS
Ha az ember tudja, mit keressen, akkor gyakorlatilag mindenhol gyógyszerek eladását célzó rejtett marketingkampányokat talál.
Számos ilyen kampány a gyógyszeripar által a háttérből finanszírozott csoportoktól ered, amelyekben pszichiáterek dolgoznak, de jóindulatú betegsegítő csoportoknak állítják be magukat.
Az összes ilyen program közül az egyik legsikeresebb a szívélyesnek hangzó mentális egészségügyi szűrési kampány, amely tágan értelmezhető pszichiátriai kérdőíveket használ olyan mindennapos dolgok betegségként való diagnosztizálására, mint a szomorúság, az idegesség és az alkalmankénti magányosság.
Az „öngyilkosság-megelőzés” álcáját használva az olyan programok, mint a TeenScreen, tizenéveseket vesznek célba. De a statisztikák azt mutatják, hogy nincs öngyilkossági járvány a tizenévesek körében. Sőt, a tizenévesek által elkövetett öngyilkosságok aránya valójában 25%-kal csökkent az utóbbi évtizedben.
Ráadásul a résztvevők a program után hajlamosabbak az öngyilkosságot megoldásnak tekinteni egy problémára, mint a program előtt.
Eddig a szűrőkampányok csak azokra korlátozódtak, akik hajlandóak voltak részt venni.
De mi lesz akkor, ha a szűrés többé már nem önkéntes alapon történik?